Dag två

Min kropp är idag måndag fortfarande värd för ett virus som krigar mot ämnen i respektive och därför fått mig ur fysisk balans. Jag ligger som även igår i sängen med lappen i knät och irriterar mig över min bristande förmåga att kontrollera min kropp. Vilken ynklig konstruktion kroppen är, inget passar riktigt ihop, asymetrisk överallt, systemfel och trassel kan det bli vid minsta lilla påverkan. Ganska likt datorer som hänger sig, trasslar och sjuknar vid virusattacker. Min hjärna kan inte förlika sig med detta tillstånd av svaghet. Nu får det vara nog! Efter att ha färdigställt detta inlägg blir det duschen och plikten ute på stan. Jag skall nog visa vem som här har kontrollen och chassit får lyda. 

Idag inleds rättegången mot Piratebay som därmed skapar enormt ståhej i media. Egentligen är saken ganska enkel om det inte vore för att samhällets majoritet nyttjade de olika kanalerna det finns för att stjäla konst.
Vem som helst som skapar något alla vill ha, musik, konst eller en tjänst, tycker nog att uppskattning genom betalning är adekvat. Kreativ energi och -arbete- föds ju ur en situaton av strävan efter belöning eller överlevnad. Producerar man något någon annan vill ha belönas man med betalning. Att nu människor tar för sig av andras kreativitet och produktivitet utan att betala, oftast MOT kreatörens och upphovsmannens vilja är ju inget annat än stöld. Snålt, lågt, egoistiskt tjuveri.

Människor som  nyttjer andras produktivitet utan att betala för den är tjuvar. punkt slut! mina kunder som nyttjar mina tjänster springer ju inte bara iväg utan att betala heller.

Industrin som distribuerar musik eller film får dock skylla sig själva då de är så slöa, omoderna, tröga och fram för allt giriga, att vi som vill åt varan hittar distributionsmöjligheter som uteslutar tröghet och girighet från den aspekten.

I grund och botten handlar detta inte om vare sig industrin, kreatören eller tjuven. Det handlar om människans egoism, dubelmoral och lögnaktighet. Alla vill åt kakan utan att betala själva. Det är ju bara att se till skatteproblematiken. hela samhället håller sig inom en stor växande förljugen bubbla av fusk, utnyttjande och lögnaktigt agerande. Fixar man inte med "planering" av sina tillgånger så fixar man med att tjuva åt sig andras produktivitet. Från personen på golvet till den vid rodret.

Stäng ner fildelning och drar konsekvensen för stöld, även stölden av min produktivitet av samhällets styrande.

Oh my god...han feberyrar igen.......... nä..... nu blir det duschen..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0