Prioriteringar

Det ger sig inte......... halsont och nu också en enerverande irriterande hosta. Varför kan inte människan lägga lite mera resurser på att "immunisera"  fysiken för malfunktion orsakad av ett fjantigt litet virus? Lägga pengar farkostar till månen när det finns virus som borde bekämpas och ställer till!!..... även har en negativ effekt på produktiviteten. När skall viktiga saker prioriteras? NU ÄR DET NOG! UT UR MIN KROPP! JAG HATAR VIRUS!

Med det sagt måste en kommentar lämnas om Piratebay. Piratebay tillhandahåller teknik med vilken man kan kopiera data mellan olika användare. Laglig data och även olaglig data. Det som transporteras genom tekniken bestämmer användaren, inte Piratebay och tillåt mig en liknelse:
Smith&Wesson, producenter av skjutvapen som naturligtvis är avsedda för att döda, mörda eller i bästa fall skada.
Ovanstående är endast en av flera aktörer som tillhandahåller produkter som för mig utan omsvep och solklart är oetiska. De går inte ens att använda till etiskt försvarbara ändamål. Små och stora maniker avsedda för att släcka människors liv. (Jo, jaktvapen tillverkar de också, men låt dessa stå utanför.) De tillverkar altså speciella maniker avsedda för endast ett enda ändamål: att döda eller i bästa fall skade människor.

När skall Smith&Wesson sitta inför Tingsrätten för att "främja död / mord" i samma anda som Piratebay gör det för att "främja kopiering av upphovsrättsskyddad material" ?

Världen är bra snurrig och har sina prioriteringar på ställen jag inte har dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0