Obama feber

Change, förändring, maktbyte. Kul! Yes they can! Yes they could! Alltså välja en annan än en krigsgalen individ som förhoppningsvis snart sitter i Haag. Men nu får det räcka med den där Obama!

Vet inte världens folk att det finns andra än USA-Amerikanare i världen? USA är en maktfaktor, men jag skulle gärna se hyllningar till andra viktigare personligheter än en president från landet på andra sidan havet. Då jag läser SVD ställer jag mig även frågan varför det de senaste veckorna i tidningen har varit helsidesuppslag efter helsidesuppslag med konstiga på snudd till rasistiska eller låt mig säga stereotypa illustrationer med Barak som ledare för ett basket ”dreamteam”
Inte direkt seriös journalistik och man längtar till rapportering ala´ Frankfurter Allgemeine, där avsaknaden av illustrationer och bilder med tråkig gammalmodig textmassa i vanliga fall framkallar snarkningar. Vart tog Europa vägen? Här behöver vi lyckligtvis inte hylla återuppståelsen av "demokrati" och etik, då "gamla Europa" hela tiden stod pall. Något att som Europe vara stolt över. "YES WE CAN OCH COULD, HELA TIDEN" Låt oss därför av denna anledning se mera hyllningar till våra egna ledare och vårt eget "gamla Europa" i våra egna tidningar.

Låt oss i vilket fall går vidare, kavla upp skjortärmarna, spotta i händerna och njuta livet samtidigt som världen kanske återupptäcker att det finns annat än endast pengar, finansinstitut, krediter och elände att prata om.

Jag för min del gläds för USA och följdeffekterna som anas, men det finns annat att yra om.......

Viva Europa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0